Beavin Janet, Jackson Don, Watzlawick Paul. 1990. Menschliche Kommunikation: Formen, Störungen, Paradoxien. Bern: Hogrefe AG.
Chmielewski Zbigniew, Kuca Paweł, Polak Rafał. 2015. Praktyka public relations w gminach. [W:] Public relations i polityka informacyjna w samorządzie terytorialnym. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Dobek-Ostrowska Bogusława. 2011. Komunikowanie polityczne i publiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Dorenda-Zabrowicz Marta. 2013. Nowe Media w służbie marketingu politycznego. [W:] Nowe media a praktyki komunikacyjne, Bierówka Joanna (red.), Jędrzejewski Stanisław (red.), Pokora-Ignatowicz Katarzyna (red.). Kraków: Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego.
Dudek Wiesław (red.). 1985. Zarys teorii procesów i środków komunikowania masowego. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Ferens Andrzej (red.), Macek Iwona (red.). 1999. Administracja i polityka. Wprowadzenie. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Folga Radosław. 2009. Rola dialogu i zaufania w jednostkach samorządu terytorialnego. [W:] „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
Gierula Marian. 2006. Lokalna przestrzeń komunikacyjna mediów periodycznych w Polsce. [W:] Władza lokalna a media. Zarządzanie informacją – public relations – promocja jednostek samorządu terytorialnego, Mich Włodzimierz (red.), Michałowski Stanisław (red.). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Skłodowskiej-Curie.
Goban-Klas Tomasz. 1999. System informacji w państwie a system komunikacji społecznej. [W:] Przekazy i Opinie (2).
Kozłowski Jacek. 1997. Polityka informacyjna gminy. [W:] Grochem o ścianę. Polityka informacyjna gminy, Regulska Joanna (red.). Warszawa: Wydawnictwo Samorządowe FRDL.
Jagoda Joanna. 2004. Jawność działania organów samorządu terytorialnego. [W:] Samorząd lokalny w Polsce. Społeczno‑polityczne aspekty funkcjonowania, Michałowski Stanisław (red.). Lublin: Uniwersytet Marii-Curie Skłodowskiej.
Kolczyński Mariusz. 2008. Strategie komunikowania politycznego. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Kudrycka Barbara. 1995. Dylematy urzędników administracji publicznej. Zagadnienia administracyjnoprawne. Białystok: Wydawnictwo przy współpracy Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego w Białymstoku.
Matosek Mirosław. 2012. Komunikacja społeczna w realizacji strategii samorządów terytorialnych i przedsiębiorstw. [W:] „Zeszyty Naukowe” Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie seria: Ekonomia, Marian Stefański (red.). Lublin: Printed in Poland Innovatio Press Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji.
Miotk Anna. 2013. Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Gliwice: Helion.
Mucha Janusz. 1992. Cooley. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Myers Bogumiła. 2012. Wykorzystanie mediów społecznościowych do działań public relations na stronach internetowych jednostek samorządów lokalnych – przyszłość komunikacji z obywatelem? [W:] Public relations w sferze publicznej. Wizerunek i komunikacja, Szadok-Bratuń Aleksandra (red.), Tabernacka Magdalena (red.). Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Ociepka Beata. 1999. Komunikacja w administracji publicznej. [W:] Administracja i polityka, Ferens Andrzej (red.), Macek Iwona (red.). Wrocław.
Oleński Józef. 2001. Nowa gospodarka – aspekt informacyjny. [W:] Ekonomia. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Pang Natalie et al. 2016. Can spiral of silence and civility predict click speech on Facebook? Computers in Human Behavior, 64, 898–905. DOI: 10.1016/j.chb.2016.07.066.
Podlaski Arkadiusz. 2011. Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media. Gliwice: Helion.
Prałat Ewa. 2011. Badania witryn internetowych polskich gmin. [W:] „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
Raport o Stanie Gminy Słupno za 2022 rok.
Ratajczyk Robert, Szostok Patrycja. 2013. Komunikowanie lokalne w Polsce. O instrumentach polityki komunikacyjnej samorządów. Katowice: Wydawnictwo Gnome.
Romanowski Robert, Szymkowiak Andrzej. 2018. Obecność samorządów lokalnych w mediach społecznościowych w Polsce. [W:] „Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie”. Gliwice: Politechnika Śląska.
Rysiewicz Zygmunt (red). 1967. Słownik wyrazów obcych. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Serafin Krystyna. 2013. Skuteczna komunikacja w podmiotach administracji publicznej. [W:] „Studia Ekonomiczne”. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Strategia Rozwoju Gminy Słupno do 2030 roku.
Szydłowska Agnieszka. 2013. Charakterystyka mediów społecznościowych jako narzędzia komunikacji firmy z klientem. [W:] „Zeszyty Naukowe Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu Firma i Rynek” (2).
Świerczyńska-Głownia Weronika. 2014. Komunikacja Administracji Samorządowej z otoczeniem w świetle mediatyzacji. [W:] „Zeszyty Prasoznawcze”. Kraków: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej.
Tabernacka Magdalena. 2012. Dlaczego podmioty sfery publicznej powinny dbać o wizerunek i co z tego wynika. Public relations w sferze publicznej. Wizerunek i komunikacja, Szadok Bratuń Aleksandras (red.), Tabernacka Magdalena (red). Warszawa: Wolters Kluwer.
Taras Wojciech. 1992. Informowanie obywateli przez administrację. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Trzcińska Walentyna, Wiciak Izabela. 2011. Skuteczne komunikowanie w administracji publicznej. Szczytno: WSP Szczytno.
Wiszniewski Andrzej. 1994. Jak przekonująco mówić i przemawiać. Warszawa-Wrocław: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Wódz Jacek (red.), Wódz Kazimiera (red.), 2003. Funkcje komunikacji społecznej. Dąbrowa Górnicza: Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Ziegele, Marc et al. 2017. Online user comments across news and other content formats: Multidisciplinary perspectives, new directions. SCM Studies in Communication and Media, 6(4), 315-332. DOI: 10.5771/2192-4007-2017-4-315.
Strony internetowe
[www 1] https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-socialmedia-w-polsce-facebook-youtube-instagram-gdzie-jest-tiktok (dostęp: 27.09.2023)
[www 2] https://www.gov.pl/web/krrit/758-proc-polakow-korzysta-zesmartfona-z-tabletu 123-proc (dostęp: 27.09.2023)
[www 3] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technikas
poleczenstwoinformacy-jne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2022-roku,2,12.html (dostęp: 27.09.2023)
[www 4] https://datareportal.com/reports/digital-2023-poland (dostęp: 27.09.2023)
[www 5] https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2023/06/Przewodnik-Social-Media-20-23-IAB-Polska.pdf (dostęp: 27.09.2023)
[www 6] https://frdl.org.pl/static/upload/store/frdl/OPINIE_I_K O M E N TA R Z E _ F R D L / 2 0 - 2 3 / Z N A C Z E N I E _ M E D I O W _lSPOLECZNOSCIOWYCH.pdf (dostęp: 27.09.2023)
Akty prawne
Ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2023 r. poz. 756 ze zm.)
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.)
Ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.)
Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 roku (Dz.U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.)
Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy Słupno wprowadzony Zarządzeniem Wójta Gminy Słupno nr 1/2020 z dnia 2 stycznia 2020 roku ze zmianami.