Apanowicz Jerzy. 2002. Metodologia ogólna. Gdynia: Wydawnictwo Diecezji Peliplińskiej „Bernardinum”.
Backe Emma Louise, Lilleston Pamela, McCleary Jennifer. 2018. Networked Individuals, Gendered Violence: A Literature Review of Cyberviolence. „Violence and Gender”, nr 5(3), s. 135-146.
Grant Heath, Lavery Cathryn. 2017. Masquerading Sanity: Crimes, Violence and Victimization on the Internet. „Acta Psychopatologica”, vol. 3, nr 3 (26), s. 1-4.
Iranzo Bagno, Buelga Sofia, Cava Maria – Jesus, Ortega- Baron Jessica. 2019. Cyberbullying, Psychosocial Adjustment, and Suicidal Ideation in Adolescence. „Psychosocial Intervention”, nr 28(2), s. 75-81.
Kenny Megan. 2018. Who’s following you? Cyberviolence on Social Media. Doctoral thesis. Repository of University of Huddersfield, http://eprints.hud.ac.uk/id/eprint/34871/.
Mahapatra Gopal, Bhullar Naureen, Gupta Priyansha. 2022. Gen Z: An Emerging Phenomenon. „NHRD Network Journal”, nr 15(2), s. 246–256. https://doi.org/10.1177/26314541221077137
Morbitzer Janusz. 2015. O nowej przestrzeni edukacyjnej w hybrydowym świecie. „Labor et Educatio”, nr 3, s. 411- 430.
Niklova Miriam, Dulovics Mario, Stehlíková Jana. 2022. Generation Z in the virtual enivironment. Competencies and risk. Wałbrzych: Poldruk.
Nowakowski Krzysztof. 2018. Szkodliwość cyberprzemocy w ocenie młodzieży. „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, nr 7, s. 44-51.
Przepiórka Aneta. 2022. Psychologiczne uwarunkowania cyberprzemocy a problematyczne korzystanie z portali społecznościowych i satysfakcja z rodziny. Raport z projektu badawczego. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Pyżalski Jacek, Plichta Piotr, Szuster Anna, Barlińska Julia, 2022, Cyberbullying characteristics and Prevention- What Can We Learn from Naratives of Adolescents and their Teachers? „International Journal of Environmental Research and Public Health”, 19, s. 1-26.
Pyżalski Jacek.2011. Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży. Sopot: GWP.
Siemieniecka Dorota, Skibińska Małgorzata, Majewska Kamila. 2020. Cyberagresja. Zjawisko, skutki, zapobieganie. Toruń: Wydawnictwo UMK.
Slonje Robert, Smith Peter. 2008. Cyberbullying: Another main type of bullying?. „Scandinavian Journal of Psychology”, nr 49, s. 147-154.
Tamrin, Suraya, Zaghlol Azlul Aziz Muhammad, Ramlee Nur, Rashid Norasekin, Saad Abidah. 2022. An Investigation of Factors Contributing to Workplace Cyberbullying among Generations Z. „International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences”, nr 12(11), s. 574 – 583.
Wędzińska Magdalena. 2022. Knowledge and experience demonstrated by students of pedagogy programmes in the field od cyber violence and the manner of its prevention. „Acta Universitatis Nicolai Copernici. Nauki Humanistyczno- Społeczne – Pedagogika”, t. 44, cz.2, z. 458, s. 67-100.
Wójcik Szymon. 2022. Zagrożenia dzieci i młodzieży związane z używaniem Internetu. Dzieci się liczą 2022. Raport o zagrożeniach bezpieczeństwa i rozwoju dzieci w Polsce. Warszawa: Fundacja Dajmy Dzieciom Siłę.
Strony www:
[www1]https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/pokolenie;3959194, (dostęp: 1.09.23)
[www2]https://infuture.institute/aktualnosci/gen-z-pokolenie-z/,(dostęp: 17.08.23)
[www3]https://cyberprofilaktyka.pl/blog/tajemnicze-pokolenie-z-czyli-conastolatki-martwi-w-sieci_i17.html, (dostęp: 5.09.23).
[www4]https://www.amnesty.org.pl/badania-prawie-co-piata-mlodadziewczyna-doswiadczyla-cyberprzemocy/, (dostęp: 5.09.23)
[www5]https://www.ey.com/pl_pl/news/2021/05/badanie-ey-pokolenie-z, (dostęp: 17.08.23)