Każda osoba, która przesyła do czasopisma „Społeczeństwo. Edukacja. Język” swój artykuł celem jego opublikowania musi spełniać następujące warunki:
- Być autorem/współautorem artykułu i posiadać przysługujące do tego artykułu wszelkie autorskie prawa majątkowe;
- Artykuł nie może naruszać praw osób trzecich;
- Artykuł musi być całkowicie oryginalny i nie może zawierać żadnych zapożyczeń z innych utworów, które mogłyby spowodować odpowiedzialność Wydawcy z tego tytułu;
- Artykuł nie może być wcześniej publikowany, rozpowszechniony ani wysyłany do publikacji w innym czasopiśmie lub portalu internetowym;
W przypadku pojawienia się niezgodności z rzeczywistością odnośnie powyższych oświadczeń, autor (ew. współautorzy) jest zobowiązany do pokrycia wszelkie szkód poniesionych przez Wydawcę.
Autor poprzez opublikowanie artykułu udziela Wydawcy licencji, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na następujących polach eksploatacji:
- utrwalanie i zwielokrotnianie w dowolnej liczbie egzemplarzy (w tym w tłumaczeniu na inne języki) w znanych w dniu zawarcia niniejszej umowy technikach: drukiem w dowolnej formie, techniką cyfrową, techniką reprograficzną, za pomocą zapisu magnetycznego, zapisu na kliszy fotograficznej, oraz wprowadzania egzemplarzy do obrotu;
- wprowadzanie do sieci komputerowej Wydawcy;
- publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, a w szczególności rozpowszechnianie w sieciach informatycznych, w tym komputerowych (Internet, sieci lokalne), telefonicznych oraz innych znanych w chwili zawarcia niniejszej umowy;
- publikowane w otwartym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa wersja (CC-BY-4.0);
- nadawanie i reemitowanie za pomocą wizji i/lub fonii przewodowej albo bezprzewodowej przez stacje naziemne bądź satelitarne;
- kopiowanie i powielanie w technologiach fotomechanicznych lub innych znanych w dniu zawarcia umowy;
- publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtwarzanie;
- wykorzystywanie do celów reklamowych i promocyjnych, w tym w sieciach informatycznych.
Wydawca ma prawo dokonywania niezbędnych zmian w Utworze wynikających z opracowania redakcyjnego, na co Autor wyraża zgodę.